donderdag 9 januari 2014

Update 09-01-14, 20.20
Al meteen aan het begin van mijn actie kreeg ik een uitnodiging van Isabelle Lebrocquy om eind januari mee te gaan naar een congres in Brussel over uitsluiting. Geweldig natuurlijk. Isabelle Lebrocquy is een ‘patient advocate’. Zij wilde graag dat ik dat ook zou worden. Gisteren hebben we elkaar eindelijk in het echt gesproken. Daar was ook Peter Kapitein van Inspire2live bij. Al tijdens het gesprek heb ik besloten dat ik ook een patient advocate wordt. Want ik vind dat je na kanker weer volwaardig moet kunnen deelnemen aan de maatschappij. Als patient advocate ga ik me inzetten om uitsluiting uit te bannen uit onze samenleving. In eerste instantie moet ik gaan uitzoeken hoe groot het probleem is van uitsluiting bij verzekeringen en hypotheekverstrekkingen. Veel werk, want hiervoor moet ik onderzoek gaan doen onder patiĆ«nten en deskundigen. Maar ook leuk, ik wil nu juist van mensen zelf horen wat ze ervaren aan uitsluiting en hoe dat voelt. Gelukkig kunnen de andere patient advocates van Inspire2live en mijn ouderfiguren me daarbij helpen. Eind januari ga ik mee naar het congres in Brussel, niet als spreker maar gewoon om te zien wat daar gebeurt en hoe je kunt bijdragen aan bewustwording enzo. Ik hou iedereen natuurlijk op de hoogte via het blog en Facebook!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten